lördag 17 mars 2012

Fint

Åh, så skönt. Jag kollade just på en inspelad föreläsning i engelsk fonetik. Jag har hela fonetikkursen känt mig jättedålig eftersom jag inte kunnat uttala saker på ett naturligt sätt eller ens höra alla konstiga diftong-uttal. Tro det när det är brittisk engelska som undervisas och jag i huvudsak har ett väldigt amerikanskt uttal (tacka TV och min hermana americana för det) Det fina med föreläsningen idag var att självaste läraren skulle ge exempel på skillnader i brittiskt och amerikanskt uttal och han ursäktade sig gång på gång för att han uttalade amerikanska så dåligt. TACK! Det kändes bra.

Jag kan alltså fortsätta uttala 'research och slipper lägga mig till med re'search-uttal. Orka försöka lägga om hela sitt uttalsmönster för att låta "fin" och brittisk liksom.

Inga kommentarer: