måndag 26 mars 2012

Inget konstverk

Jag köpte mina efterlängtade akvarellpennor idag. Har några idéer om vad jag vill göra. Roligast tycker jag att det är att blanda alla möjliga pennor och färger med varandra. Tuschstreck och träpennor t.ex. Eller akvarell och akryl. Inte vet jag.

Hurra för färg!



















Förresten köpte jag pennorna på Claes Olsson, bra affär alltså.

Nåväl, tills jag åstadkommit något med akvarellerna kan jag ju visa en tavla jag gjorde här om dagen. Inget konstverk, men jag tänkte att man kunde ha den i hallen eller på ytterdörren. (Fast där har jag en annan idé som jag måste förverkliga någon gång.)

hello, hello



















Just nu sällskapar den tillfälligt med en inramad stadskarta av Madrid - den kartan jag använde när jag virrade runt där under min utbytestermin.

2 kommentarer:

mt sa...

hej! åh det är också min bästa affär! så otroligt kul med färgpennor, man kan ju tänka sig göra vad som helst sen! spännande.

lovisa/polichinelle sa...

charmig tavla i sin enkelhet! skulle, precis som du säger, passa utmärkt i en hall!