fredag 30 mars 2012

Tid

Jag är rätt dålig på att blogga. Har liksom inte tid mellan de mer än 100 %-iga studierna jag bedriver, uppmärksamhet till mannen och katten, matlagning, städning (som iofs är mer än lidande just nu) och sömn. (viktigt, viktigt)

I veckan har jag bland annat:

* Köpt en såndär resekontaktsgrejsimojs.
* Läst ut en schvajnigt tråkig bok till litteraturen i engelska. (ca 235 sidor)
* Förnyat mitt pass (på polisstationen här i stan som ligger helt olägligt och konstigt svårhittat långt bort.)
* Fått världens bautablåsa på lilltån (efter vandringen till polisstationen.)
* Registrerat mig till en kurs i Mellanösternkunskap och jagat efter kurslitteratur som såklart inte finns varken på universitetet eller stadsbiblioteket.
* Lånat tre ton kurslitteratur till en annan kurs, samt släpat hem den.
* Handlat mat på Maxi och burit hem den i en alldeles för tungt packad ryggsäck.
* Joggat (!)
* Unnat mig en tur på stan med Filli. (Hurra för det!)
* Börjat på ett grupparbete i engelska om satsanalyser och sådant kul. (Jag HATAR grupparbeten, speciellt på distans när man inte ens ser dem man ska arbeta med utan måste förlita sig på skriftlig kontakt.)
* Lagat världsbästa quesadillas (om jag får säga det själv)
* Skickat iväg en massa skrot som jag sålt på tradera. (Är fortfarande helt förundrad över att folk vill BETALA för mitt gamla skräp.)
* Lugnat min man sådär en triljard gånger när han nojat över sin uppsats.
* Lärt mig att skriva flera ord på arabiska!!!!!!
* Stressat över allt som jag inte gjort. (D.v.s. skrivit en lång essay about that shitty book, sett tre inspelade föreläsningar om språkinlärning och läst tillhörande litteratur, förberett en inlämning, dammsugit, tränat mer o.s.v. o.s.v.)




Inga kommentarer: