måndag 4 juni 2012

Återanvändning

Jag skäms lite för att erkänna det, men jag råkade krympa en tröja i tvätten. Det var ett ganska hårt slag mot mitt tvätt-experts-ego. Jag vill dock påpeka att detta är det enda jag krympt i mitt liv. Som tur var var det en tröja som jag fått av mannen eftersom den (redan innan) var för liten för honom.


Så vad gör man med en pytteliten tröja, förutom eventuellt skänker den till en mycket liten person?  Om man är som jag sätter man saxen i den och återanvänder den. Tur i oturen så är den här tröjan nämligen i perfekt färg för ett litet projekt jag ämnat göra en längre tid.

Man behöver till detta projekt också en sån här (eller liknande) som jag lägligt nog hittade på Lagerhaus för typ 15 kr. Jag antar att det är någon slags miniskål för att göra någon avancerad efterrätt.


Sedan är det bara att klippa av en bit av ena ärmen, fylla med vadd (eller tygrester), sy ihop, använda sin underbara limpistol och taa daaa:


En helt ny, alldeles egen och speciell nåldyna!

(Nu har jag iofs en pytteliten, enärmad tröja kvar som säkerligen inte är speciellt attraktiv på de pyttesmå människornas marknad, men jag får hitta på fler projekt, eller göra fler nåldynor...)


1 kommentar:

Lina sa...

Sjukt fin! Muffinsnåldynor, alltså, det är grejen.