söndag 24 juni 2012

Fabulöst!

Vad dålig jag är på att blogga nu för tiden. Ingen fredagslista den här veckan. Men jag kan göra en liten tacksamhetslista nu istället.

* Jag är glad över vårt nya vardagsrumsbord som mannen hittade vid soprummet. Det är egentligen helt sjukt vad billiga möbler vi har. Massor med dumpster-diving-fynd och secondhandköp.

* Jag är jätteglad att jag hittade min borttappade strumpa. Jag trodde att jag glömt den i Canada och var lite ledsen över att bara ha en ensam strumpa och inte ett par. Men så hittade jag den förlorade strumpan inknölad i en sko. Hurra!

Ja, alltså, en strumpa kanske inte är jättevärdefull, men när den är leopardmönstrad, alldeles lagom tjock/tunn och dessutom köpt i Spanien då vill man gärna ha ett komplett par.

* Är också glad över att folk firar Midsommar, även om jag hatar den dagen nästan lika mycket som Nyårsafton. Att människor firar innebär nämligen att ingen bokar tvättid den dagen och att jag då kan dubbelboka och tvätta, tvätta, tvätta.

* Är glad över att Purri-Purri för en gångs skull valde en annan plats att spy hårbollar på än min matta som hon annars ofta brukar för detta ändamål. Detta eftersom jag under havet av lediga Midsommar-tvättider passade på att tvätta den och jag hade blivit ytterst besviken om mattan bara hållit sig ren en enda dag.

* Den ständigt återkommande punkten på min lista över sådant jag är tacksam över är min man. <3 <3 <3

Inga kommentarer: