söndag 3 juni 2012

Ytligt

Hörrni, det här med Glossybox. En låda med skönhetsgrejer för 139 kr i månaden. Några mindre förpackningar av produkter, någon fullstorlek. Lite olika i paketen beroende på vad man fyllt i för preferenser i sin "skönhetsprofil" och så får man ett paket med 5 random beauty-grejer varje månad.

Efter att ha sett det här i flera bloggar så slog jag till och testade, och i veckan fick jag min första box. 139 kr för att överraska sig själv med en hemlig present är ju bara det roligt. Roligare blev det då det visade sig att man fick grejerna i en hård, lyxig kartong. Jag som älskar lådor! (Vad jag ska ha i dem vet jag ej, men fina kartonger är underbart.)

Känns ju speciellt att få saker i en sån här låda. Silkespapper och band och grejer. Lyx. (Ok, man kan ju vara tråkig och tänka på miljön här, men det gör jag genom att kompensera med annat.)


Det känns lite som att man är värsta viktiga, rika människan. Man kan ju förhöja den känslan genom att använda lådan till macaroons eller något annat som verkar lyxigt sedan. Haha.

Hur som helst. I mitt paket fick jag dessa saker:

 
Glossybox Brush - rougeborste av gethår
Ok, en rougeborste kanske de flesta sminkintresserade har. Även jag hade en sedan innan. Men den här är finare.

BM Beauty Blusher - Mineralrouge i färgen Peachy Glow
Hög pigmentering och lyster är väl vad som är positivt med rouget, vad som är mindre positivt är att Peachy Glow tydligen betyder samma färg som Björn Ranelid...HELT tokig orange färg. Jag förstår faktiskt inte vem som ska kunna använda detta rouge förutom just herr Ranelid.

MSCHIC - Pure lipliner i färgen Orangetang
Orangeröd läppenna. Jag har inte använt läppenna sedan 90-talet, men man kan ju måla hela läpparna med den och använda den som läppstifts-substitut. Fungerar utmärkt. Kommer kanske inte använda den överdrivet ofta, men ändå rätt fin.

Aqualina Pink Sugar Creamy Body Lotion
Body lotion med stark sockervaddslukt. Helt ok med mig.

Love & Toast Eau de Parfum - Sugar Grapefruit
Miljömedveten parfym utan syntetiska ämnen, med eteriska oljor. Det låter ju fint. Den doften jag fick luktar bra. Sött och lite fruktigt. Tyvärr lägger sig den fruktiga lukten rätt fort och sedan luktar man sockervadd (ungefär som body lotionen ovan) vilket i och för sig fungerar det med, men jag hade föredragit en fortsatt fruktighet.

Hur som helst var det här totalt sett en rolig och angenäm upplevelse.

1 kommentar:

Fifi sa...

Jag funderar på att signa upp mig jag med, men är lite osäker på om jag verkligen kommer att använda produkterna, eller om de flesta kommer bli liggande. Fast å andra sidan kan jag ju ge bort sånt jag inte vill ha!