lördag 28 juli 2012

Fabulösa

Det blev inte av att jag skrev min fredagslista igår, så jag får göra det idag istället dårå. Jag behöver faktiskt den här listan.

I veckan är jag tacksam och glad över:

* När hela min lilla familj (man, katt och jag) sover i samma säng. Mysigt. Dock inte frekvent förekommande just nu eftersom mannen sitter och författar sin (andra) bok på nätterna och katten då föredrar att vara med honom (svikare) eftersom han är mer benägen att släppa ut henne när hon vill. (Medan jag ibland tycker att det är olämpligt att gå ut, t.ex. på helgnätter när folk festar här omkring.)

* Min man i allmänhet. Jag är så himla glad med honom!

* En hylla hittad i soprummet som råkar vara exakt vad jag (vi) behöver, men varit för lat/snål för att köpa.

* Att jag faktiskt sytt en grej färdigt. (Ska visa sen, någon gång...har ju ännu inte fotat köksväggen ens en gång.)

* Ramadan. Ska göra ett eget inlägg om mina ramadan-erfarenheter någon gång.

* Ny kalender inför hösten. Jag gillar att vara organiserad på det sättet i alla fall. Har redan klottrat in några viktiga att göra-listor.

* Är glad att jag och min BBV är vänner igen. Förra sommaren pratade vi ju inte efter världens konflikt. Nu är allt bra. Enda problemet är att jag saknar henne. Som här om dagen när en spännig, uppenbarligen blonderad, långhårig man joggade förbi och kastade med hårsvallet. I sådana situationer behöver man sin vän så att man kan skratta hånfullt tillsammans.

*Att jag kommer i mina smaljeans igen. I vintras kunde jag verkligen inte det...Nu är jag dock tillbaka till min normalvikt igen. Hurra för det.

2 kommentarer:

Frikadellen sa...

Eid mubarak!

Tror jag man säger. Fast det är om en månad? Eller? Asså för då börjar själva festen?

Enjoy dadlarna iaf :)

BBV sa...

Alltså jag saknar dig också. MASSOR!