tisdag 31 juli 2012

Glossybox juni

Kanske dags att tycka lite om förra månadens Glossybox eftersom det trillade in en ny idag. Det här var var junis box innehöll:


Murad - Skin Perfecting Primer
Jag har aldrig fattat grejen med primer, jag använder knappt ens foundation så jag är nog inte rätt kund för denna. Jag tycker i och för sig att den verkar bra, men samtidigt vill jag inte tycka om den eftersom originalprodukten är så dyr. Roligast med den här är egentligen att en av mannens bröder har samma namn som märket.

Tony&Guy - Saltvattenspray
Saltvattenspray är verkligen inte min grej. Jag har överlämnat den här till mannen. Han har dock snagg för tillfället så jag vet inte vad han tycker. Möjligen kan jag komma att låna några sprut om mitt hår är flygigt och jag vill göra flätor, men som sagt, inte min grej.

Anatomicals - Never lose your cherry lipgloss
Läppglans konsumerar jag däremot gärna och jag gillar det här, till viss del. Konsistensen och förpackningen är bra (tub som inte kladdar än så länge iaf). Lukten sisådär, jag tycker egentligen inte att syntetiskt körsbär luktar så gott. Färgen är jag också lite besviken på, den är i det närmaste obefintlig. Dessutom hade jag väntat mig att ett läppglans med körsbär i namnet borde vara lite mer mumsigt lilatonat men den lilla färg det här glanset har drar mot rött.

MoroccanOil - Hårolja
Jag älskar hårolja och det här är ju liksom den riktiga oljan! Nu vet jag inte riktigt om jag älskar den här produkten lite väl mycket med tanke på att mina hårtoppar är i ovanligt bra skick eftersom jag nyssens klippte av dryga decimetern, men oljan är hursomhelst bättre än andra oljor jag testat. Håret känns mjukt och fint och  oljan luktar gott. Jag tänker mig också att den här oljan är renare än andra oljor med massa konstiga tillsatser. Det enda jag egentligen har att klaga på är hålet i flaskan som är lite väl stort, men man vänjer sig. Kan definitivt tänka mig att lägga pengar på en fullstorlek. Provflaskornas innehåll är dock rätt drygt så det kommer ta ett tag innan dess.

Hawaiian Tropic solskyddskräm spf 15
Jag är typ solskyddshitler med min familj (befogat också eftersom de bränner sig och är helt slarviga) Trots att Hawaiian Tropic är lite dyrare så älskar jag den. Konsistensen känns bättre än billigare varianter och att den dessutom inte luktar så äckligt som andra solskydd är väldigt positivt i min bok. Love it! Den här ska dessutom vara hudvårdande samtidigt som den skyddar mot strålning. Jag använder förresten också redan innan deras jättehöga solskydd för ansiktet och är helnöjd med den.

1 kommentar:

frikadellen sa...

Vad är en glossybox? Är det någon slags prenumeration?

Jag gillar också hawaina tropic, särskilt lättceratet som faktiskt smakar gott!

Vi tycker det funkar väldigt bra att resa med barn, men man får vara beredd på att ta resorna i etapper och man får rusta bra för att hålla barnet vid gott mod. Sen tror jag att det till viss del handlar om föräldrarnas inställning huruvida det funkar eller inte, men så har vi också ett väldigt snällt barn. Det sista tror jag man inte kan råda över. Även om tjejen hatar att åka bil så är hon alltid supernöjd när vi väl är framme. Fktum är att hon på sätt och vis är nöjdare när vi reser för då händer det spännande saker hela tiden. Hemma blir hon lätt rastlös samtidigt som man själv har svårt att varje dag komma på vad man ska hitta på med henne...