fredag 17 augusti 2012

Fabulösa Fredag

Här händer det mycket. Inte på bloggen, men i vardagen. Jag har liksom inte haft tid att blogga eftersom jag jobbat på mina mål för året och dessutom betat av nästan alla punkter på min digra att-göra-lista. Tyvärr blir den ju aldrig färdig, för det tillkommer alltid nya grejer. Det kanske är bra i och för sig, så har man något att göra.

I veckan är jag hur som helst tacksam för:

* Mat. Har ätit jättebra arabisk mat i veckan och som grädde på moset kom mannens bror hit för att fira Eid (som är på söndag) och han hade med sig baklava. Sjukt gott!

* Jag är glad över min pluggplan som jag suttit och skissat på i veckan. Jag vet nu exakt vilka kurser jag vill läsa och när och hur jag ska bära mig åt för att ta examen så fort som möjligt.

* I den andan är jag också glad över att tillfrågade studieadministratörer har gett positiva svar på frågan om tillgodoräknande av vissa kurser. Vore väldigt bra om mina tillgodoräknanden gick igenom och nu är i alla fall processen igångsatt.

* Jag är väldigt, väldigt glad över mina nya skor. Perfektion från Laredoute och dessutom på rea.



















* En annan bra grej är en "uppfinning" som jag gjort i veckan. Den räddar både mig och mannen från irritation. En hylla (eller rättare sagt trådkorg) i mannens garderob där han får kasta in kläder precis så stökigt som han vill. Då slipper resten av garderoben bli oorganiserad, det dräller inte kläder överallt i lägenheten och alla blir glada. Ja, man kan kanske argumentera för att det här är någon slags kvinnofälla. Jag organiserar hans garderob och tvättar hans tvätt. Det har sin grund i att jag inte kan låta någon annan tvätta mina kläder så det är lika bra att jag tvättar allt. Dessutom är ordningen i mannens garderob av någon anledning nära förbunden med min sinnesfrid.

1 kommentar:

Erika sa...

Snygga boots!
Och smart idé med garderoben och jag sköter också tvätten. Mest för att jag vill att mina kläder ska fortsätta vara hela, hehe! Men då lagar min sambo oftast maten så det jämnar ut sig.