fredag 23 november 2012

Fabulösa Fredag

Fabulösa Fredag!! Jag måste verkligen börja komma igång med mina fredagslistor igen.

Den här veckan är jag extra glad och tacksam över detta:

* Vapenvila i Gaza.

* Mat, alltså jag har verkligen valt rätt man att leva med. På många plan givetvis, men just nu vill jag mest nämna att han är helt galet bra på att laga mat. Veckans höjdpunkter har varit köttfärssåsen och en helt fantastisk baba ganoush. MUMS!

* Umgås med vänner. Jag har så himla fina vänner! Gamla vänner som min BBV som kom ner från Kalix för att göra visit. Nya vänner från Bangladesh och Alaska. Nittiotalister och min kära syster som kommer i morgon.

* Jag har kommit på att det inte är så svårt att klippa sig själv. I alla fall inte när man har så långt hår som jag, för det syns inte så mycket om det blir ojämnt. Det hela kom sig av att jag var så sjukt less på min icke-frisyr att jag helt enkelt tog nagelsaxen och kapade av litegrann. Nu är det liksom uppklippt framtill och jag är mycket nöjd. Jag känner mig om värsta naturbegåvningen på det här. Kanske för att jag sett pappa klippa massa när jag var liten. Hur som helst ytterligare ett utslag av mitt DIY-syndrom. (Ingen bild, men ni får väl använda er fantasi)

Inga kommentarer: