onsdag 3 april 2013

Glasögonorm

Jag var till optikern igår. Ville bara kolla upp att min syn inte blivit sämre eftersom det var ett bra tag sedan jag var där. Är mycket glad att den visade sig stabil och samma, samma.

via pinterest härifrån
Jag fick glasögon första gången lagom tills jag skulle börja högstadiet. Jag hade alltså glasögon OCH räls! Det gick trots allt bra för mig ändå. Blev inte mobbad utan gillade faktiskt skolan.

I gymnasiet började jag med linser och har sedan dess bara använt glasögon hemma. (Och när jag jobbade som telefonist och satt vid datorn hela tiden.) Tills nu då. Eller, tills ungefär ett år sedan. Jag orkar inte bängla med linser och torra ögon, törs inte laseroperera mig och bejakar därför numera min glasögonormdhet. Då var det ju ganska skönt att min syn är stabil, det betyder ju att jag kan utöka min glasögonkollektion med NYA glasögon och samtidigt kunna använda de gamla. Vilka möjligheter som öppnas upp!


Jag får i och för sig lite dåligt samvete eftersom jag fortfarande, till viss del, lever i inbillningen att glasögon är jättejättedyra och man liksom bara "får" ha ett par. Det stämmer ju inte. Jag har faktiskt två par jag växlar mellan och de jag har på mig just nu beställdes från Lensway och kostade bara ca 300 kr (inklusive frakt!) efter alla avdragna rabatter. Det andra paret var lite, men inte mycket dyrare och från samma sida.

Nu är jag sugen på att utöka min kollektion ytterligare med ett par glasögon i någon kitschig färg. T.ex. dessa:


199 kr (!) från ExtraOptical. Jag hade ett par blå glasögon en gång i tiden och gillade dem, så jag kanske slår till med blått igen.

Inga kommentarer: