söndag 9 juni 2013

Fab

Okej, det är inte fredag idag, så tekniskt sett är inte detta en fabulösa fredagslista, men jag behöver en lista nu. Min spanska kandidatuppsats fick inte godkänt, tydligen krävdes lite fler omarbetningar och bättre lycka nästa tillfälle som kursen ges. Det är inte ovanligt att behöva göra om sånahär uppsatser, men det suger ju. Fast jag är ändå glad och tacksam över:

* Jag behöver egentligen inte kursen för min långsiktiga examensplan, jag bara ville ha den.
* Jag behöver inte poängen för CSN.
* Jag kan göra om kursen nästa år och bara omarbeta de delar som inte höll måttet, alltså kan jag ta poängen sen utan att behöva göra om hela jobbet från början.
* Jag skickade min CV till 6 arbetsgivare eftersom att jag tänkte att det vore bra med ett extrajobb till hösten. Har redan tre intervjuer varav den första tar plats på skype i morgon eftermiddag.
* Tv-serien The Middle.
* Kardemummaté.
* Halal-leverpastej.
* Skatteåterbäring!
* Nya sneakers.
* Nya köksstolar, rejäla och fina i trä. Helt gratis från bredvid soprummet där folk ställer grejer som andra kan hämta om de vill.
* En blårandig munkjacka från samma ställe.
* Mannen som gått och handlat chips till mig.
* Sommarväder.
* Pratade med BBV och systeryster i telefon idag.
* Terminen är slut och jag är fast besluten att ha en rolig och bra sommar.

Inga kommentarer: