lördag 31 augusti 2013

Om ni undrade

Jag har varit så full av nya intryck och så sjuuuukt trött efter jobbet de senaste veckorna att jag inte orkat ta tag i bloggandet. Nytt jobb alltså, det får man väl använda som ursäkt att inte blogga?

Om någon undrade vad exakt jag jobbar med så kan jag försöka bena ut det lite. Det fyller ett syfte för mig själv med eftersom mina arbetsuppgifter varit lite förvirrande och oklara. Men såhär är det tänkt; i mitt anställningsavtal står det pedagogassistent/fritidsledare och i den skola där jag jobbar innebär detta tydligen följande arbetsuppgifter.

* Skolskjuts - Ja, jag får kalla det så i brist på bättre ord. Jag skjutsar inte i egentlig mening men åker pendeltåg med några yra elever och håller rätt på dem så de inte vimsar iväg.

* Hjälplärare i en etta - Jo, för i en klass med nästan 30 elever där alla har annat modersmål än svenska, vissa inte ens pratar svenska överhuvudtaget och några förmodligen har en eller annan form av bokstavskombination kan det behövas extraresurser. Minst sagt.

* Fritidsledare - På eftermiddagarna är det tänkt att fritidsverksamheten ska styras upp och bli meningsfull och pedagogisk. Bland annat tydligen genom att jag ska fungera som sagotant tror jag visst...

* Engelsklärare - Fick igår veta att jag ska ha hand om språkvalsengelskan för klass 6-9. Märk väl att det är klass 6-9 i en grupp SAMTIDIGT! OMG, hur det ska gå har jag ingen aning om.

* Simlärare - Utöver tidigare nämnda aktiviteter ska jag tydligen också ha hand om simningen för tjejer. Jag är ännu inte helt på det klara med vad det innebär annat än att det behövs en kvinna för att ha hand om det så att det blir islamiskt och bra. Sen vet jag inte om jag faktiskt ska lära dem simma eller bara vara beredd att kasta mig i och livrädda dem.

Såatteh...Det har varit lite mycket jobbrelaterat som tagit upp all hjärnverksamhet den senaste tiden. Därav ingen bloggning. Men jag mår i alla fall prima och trivs bra med jobb, elever och kollegor så när allt faller på plats lite är målet att börja blogga lite mer regelbundet. Sen får vi väl se om jag lyckas hålla det löftet eftersom det också är tänkt att jag ska plugga heltid på distans samtidigt som allt ovanstående...

Puss!

1 kommentar:

Hanna sa...

Ingen press Anna, jag vet hur det är att inte orka blogga eller inte känna inspiration till bloggning, men jag gillar när du skriver =)