onsdag 23 april 2014

Kissfotografi

Det här måste väl vara enda gången det är socialt acceptabelt visa en sticka med sitt kiss på? Eller?


Gravid är jag i alla fall (nu i vecka 14) och tänkte att det är lika bra att outa det på bloggen nu när nästan alla i hela världen vet om det ändå. Jag skojar inte, människor från Jordanien till Canada och allt däremellan känner till det. Det är inte så konstigt som det låter dock, mannens släkt är ju spridd överallt.

Vi (eller jag) tänker såhär kring graviditeten.

(via)
Jag kan ju inte direkt påstå att jag är redo, eller att jag överhuvudtaget ens fattat vidden av det hela. Lite panikslagen blir jag också varje gång jag kollar statistiken i min graviditetsapp och den berättar hur många dagar det är kvar till beräknad förlossning. HUR ska man hinna förbereda allt? Dock känns det ändå roligt och spännande, såklart.

Mina kära föräldrar reagerade förresten BÅDA ungefär ordagrant som jag förväntat mig. Haha! Pappa sa något i stil med "Jaså, jag sitter lugnt tillbakalutad." Vilket är hans ungefärliga reaktion på allt jag företar mig, han menar att jag är vuxen och får göra som jag vill med allt. Eh, tack, antar jag. Mammas första reaktion var "Jahaaaa, hur ska det gå med dina studier?" Alltså, någon gång ska jag väl bli färdig hoppas jag, men tills dess stressar jag inte över det, jag har trots allt lyckats få jobb ändå, utan utbildning och med slöja, så JAG sitter lugnt tillbakalutad (oftast). Mannens familj å sin sida reagerade med glada drillande rop (alltså, jag vet inte hur jag ska förklara det ljudet, men ni kanske vet vad jag menar ändå) sedan hade de visst köpt tårta och kakor för att fira. 
Skilda världar =)

4 kommentarer:

BBV sa...

=D

ullwi sa...


Åh vad spännande!

Att vara mamma är oftast fantastiskt, inte alltid, men oftast. Njut av graviditeten, den är fascinerande. När jag blev gravid, under oplanerade förhållanden, och berättade för min mamma så sa hon: Åh vad roligt! Vi skall hjälpa dig! Det gjorde dom med råge. Allt praktiskt löser sig! Du verkar ju ha en omgivning där nere som stöttar dig/er.
Kramar

Lena sa...

<3
Längtar efter att få bli moster :)

Hanna sa...

Hej Anna!
Lena berättade på jobbet häromdagen, hon hade visst glömt att nämna dessa UNDERBARA nyheter för mej! Fattar inte hur hon kunde glömma, fattade inte hon heller eftersom jag är den mest bebis tokiga människor i hela världen <3.

STORT grattis vad glad jag blir för din/er skull!
Helt fantastiskt och jag hoppas du mår bra och att allt går som det ska (förstås).

Kram på dig och den lilla!