fredag 16 maj 2014

Fabulösa Fredag

Denna vecka är jag glad och tacksam över

Att vi har haft världens bästa resa,
som vi kommit hem från välbehållna och glada.
Att jag hämtat nycklarna till vår lägenhet idag. Tapeterna är i och för sig nästan i värre skick än de vi hade i Umeå, men det gör ingenting, jag är nämligen tacksam över mina tapetseringsskills. Jag tänker mig att spackla lite (som faktiskt är något jag verkligen GILLAR att göra) och sedan smälla upp väv och måla allt vitt. (Givetvis i någon gravidvänlig färg.) Eller, om andan faller på kanske någon färg-färg. Just nu är köket i alla fall någon slags mörk, mörk gråblåsvart färg som ryker fortare än ögat.
I den andan är jag tacksam över att vi inte bara får tapetsera och greja fast det är en hyreslägenhet utan att vår hyresvärd nästan uppmuntrar oss att göra det. (Vi arbetar gratis åt dem som lägenhetsförbättrare...hehe)
*
Jag är glad att Broshan Imad kommer ner från Umeå och hjälper oss att flytta.
Och att det finns hiss...
Vi har gjort en hel del bra shopping på vår resa, det är jag också nöjd med.
*
Jag är tacksam över alla trevliga människor vi mött på vår resa.
*
Jag är också glad över att jag helt plötsligt är så pigg. Jag hoppas (fåfängt) att det ska hålla i sig resten av graviditeten.
*
Jag är oerhööööööööört peppad på att åka till IKEA i morgon.



1 kommentar:

Hanna sa...

Så himla härligt med en egen lägenhet! Det är ändå skönt att kunna pyssla på och göra vad man vill (inredningsmässigt), och att även kanske kunna spatsera omkring naken om man vill det hehehe!

Kul att höra att ni haft en bra resa också! Har sett bilderna på instagram, verkar vara otroligt vackert ställe ni varit på =)

Välkommen hem (i dubbel bemärkelse).
Kram!