fredag 3 juli 2015

Fabulösa Fredag

En tacksamhetslista

*
Ramadan
*
Att få bryta fastan, allt smakar så gott och jag är så tacksam att överhuvudtaget ha mat.
*
Min bästaste bästa vän kommer ner hit snart.
*
Jag hittade en bok som jag sökt efter länge begagnad på Amazon UK och slapp långtilångtbortifrån-frakt.
*
Jag hittade en annan bok jag vill ha på en svensk sida och behöver inte tjafsa med att beställa den från utomlands.
*
Det är inte sååå långt kvar på bebisens utvecklingskris nu, in sha Allah, och han kanske slutar vara en surpuppa snart =)
*
Bebi-bebi har ändå blivit roligare på sistone, nu och lärt sig åla fram jättefort (tror att han kanske struntar i det här med att krypa, det gjorde nämligen jag)
*
Ny väldigt prinsessig jilbab.


*
Mina nya köksgardiner! Och hela det faktum att jag organiserat köket. En låda för alla lösa plastburkslock folk, det är det ni bör ha!
*
Jag är typ mer nöjd med min kropp och mer fit än innan jag blev gravid. Trots obefintlig träning. Tack till bra gener och en bebis att kånka runt på.
*
Hade en vän på middag i veckan. Kul. Speciellt som vi typ knappt känner varandra sedan tidigare utan bara varit bekanta efter att jag gjorde en efterlysning efter lärare på Facebook för mitt gamla jobbs räkning och hon sedan fick anställning där. 
*
Bayyinah.tv 
Att jag dessutom vann en gratismånad på nämnda tv.
*
Vattenmelonsäsong.
*
Är stolt över min vän som börjat med slöja, mashaAllah.


Alhamdulillah för allt.





Inga kommentarer: